Friday, September 12, 2008

SEMI

Sverige spelade idag mot danmark, jag spelade inte denna match tyvärr. Men laget hade ett starkt försvar och kunde i slutet av matchen klämma in ett par baljor som gjorde att vi kunde vinna kvartsfinalen med 4-2. Nu står semifinalen inför dörren....

Enligt alla officiella medier så skulle vi möta USA. Men efter att Jim Leask som är någon form av CEO på IBSA. Han hade begått misstaget att inte följa reglerna kring slutspel i Goalball. Detta medförde att han gjorde drastiska, sissta minuten ändringar för alla lag som hade tagit sig till semifinal och därmed så möter vi Litauen i semifinal imorgon klockan 19.00.

Man kan ju disskutera hurvida man skall gå in och göra en sådan ändring när alla lag har förberett sig på att möta ett lag men att med mindre än 24h innan match få reda på att det är en annan motståndare. Vilken annan idrott skulle begå ett sådant misstag och vilken annan idrott skulle göra en sådan drastisk ändring i sissta sekund och ändra officell information som varit ute i flera timmar sedan sissta kvartsfinalen avslutades.

3 comments:

Anonymous said...

Ni fixar det lätt
Hoppas att du kan spela denna match och att dina benhinnor är läkta.
Kallt och varmt vatten körde jag,på min tid då jag fick ont.
kram mamma

Anonymous said...

Deppa inte ni har chans till bronset.
kram mamma

Anonymous said...

Starkt jobbat.Hoppas att ni vinner semi och att du är med i laget.
Som sagt du har redan silver så jag håller tummarna att ni går till final och tar hem guldet.
Lycka till
Andrej och Maj