Wednesday, September 10, 2008

Dags o blogga igen

okej, mitt bloggande har varit nere ett tag. Mycket fokus på annat senaste tiden, men nu skall jag ta mig tid till att sprida lite mer information om hur det går för oss.

Efter Brasilien matchen så mötte vi Kina där vi tyvärr förlorade vi med 13-8. Positivt dock att vi hade ett starkt anfalls spel under hela matchen, men vi hade två djupa dippar i matchen där vi släppte in för många mål.

Sedan var det dags för Iran och där spelade vi bra. Jag spelade hela matchen och vi hade ett bra försvarsspel och kunde gå ifrån med endast två insläpta spelmål och tre straffmål, matchen slutade 10-5.

Idag spelade vi mot Kanada, vi fightades bra under hela matchen men vårat skytte var inte på topp vilket gjorde att anfallet fick lida lite. Det fanns luckor som vi inte kunde utnyttja och matchen blev onödigt spännande, jag spelade center och är nöjd med hur lagets försvar. Matchen slutade med fördel till oss 6-5.

Imorgon är det dags för USA och våran sissta match i gruppspelet.
Lyssna på oss live på webbradion, länk finns till höger i listan.

1 comment:

Anonymous said...

Härligt att du bloggar igen och att allt går bra.
Lycka till mot USA Ni fixar dem lätt
Kram mamma och Anders